۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۴۹

حجت‌الاسلام محمودی‌نیا:

همدلی و همزبانی راهکار اساسی گسترش ارتباط دولت و ملت است

همدلی و همزبانی راهکار اساسی گسترش ارتباط دولت و ملت است

بوشهر- معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به شعار سال نو گفت: همدلی و همزبانی دو راهکار اساسی گسترش زمینه های ارتباطی دولت و ملت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا اظهار داشت: دولت از منظر علم جامعه شناسی از نقش اساسی در یک کشور برخوردار است به گونه‌ای که مبانی اساسی یک کشور به دولت و ارگان های دولتی وابسته است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که در ممالک اسلامی دولت نقش دوم را در کشورداری پس از حاکم اسلامی ایفا می‌کند و این نگرش از اهمیت این دستگاه نمی‌کاهد گفت: اگر در یک کشور دولت وظایف خود را به نحو احسن انجام ندهد مشکلات فراوانی دامنگیر کشور شده و آسیب های فراوانی به جامعه وارد می سازد.

وی با اشاره به اهمیت رابطه دولت و ملت اضافه کرد: رابطه مستقیمی میان دولت و ملت برقرار است به این معنی که دولتی موفق است که دارای پشتوانه مردمی باشد و به همین صورت ملتی سربلند و موفق خواهد بود که دارای دولتی مقتدر و توانا باشد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: برای تحقق چنین نگاهی باید زمینه های ارتباطی دولت و ملت گسترش یابد و دولت و ملت اقدامات گسترده ای در این زمینه انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمودی نیا ادامه داد: مقام معظم رهبری با نگرشی دقیق و عالمانه و نگاهی آینده نگرانه این مسئله پر اهمیت را در سال جدید مورد بررسی قرار دادند و دو راهکار اساسی برای برقراری ارتباط صحیح میان دولت و ملت را همدلی و همزبانی مطرح کردند که مهمترین ثمره تحقق شعار امسال برقراری همبستگی بیش از پیش میان دولت و ملت است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که مسئله همدلی و همزبانی از مسائلی است که در دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: خداوند متعال در سوره مائده می‌فرماید که در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید که لفظ تعاون در آیه مذکور دارای معنای گسترده‌ای است که شامل تعاون سیاسی اقتصادی فرهنگی و نظامی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی نیا با بیان مواردی از همدلی و همزبانی در کلام اهل بیت اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) در تعبیری زیبا در باب همدلی و همزبانی می فرمایند که با جماعت همراه شو چرا که گرگ گوسفندان جا مانده را می خورد و هم چنین حضرت علی (ع) در حدیثی می فرمایند: سرور مردم دنیا افراد بخشنده هستند و بخشندگی از ثمرات همدلی است.

وی افزود: از حضرت امام صادق نقل شده که فرمودند: وقتی برادر دینی حاجتی نزد مومن آورد و چیزی نزد او نبود که به او بدهد ولی قلبا با او همدلی می‌کند خداوند او را به خاطر این همدلی به بهشت می برد.

کد خبر 2524706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha